Workshop marketingflow
Doe je dagelijks zo maar wat? Neemt jouw onderneming veel losse acties maar zit er niet echt een rode draad in wat je doet? Dan is de actieve workshop ‘marketingflow’ wellicht iets voor jouw onderneming.


Een heldere marketingaanpak met meetbare resultaten
In deze workshop gaan we op basis van ‘the business model canvas’ aan de slag met jouw plan van aanpak op marketingvlak. Marketingframeworks, een funnel creeëren, meetbaar maken van resultaten en helderheid krijgen in het klantpersona staan hier centraal. Het creatieve luik is binnen marketing ook heel belangrijk, maar dit wordt hier achterwege gelaten..
Concreet
De workshop bestaat uit 3 sessies:
Voor de workshop: Voor de workshop plannen we online een moment in om samen The Business Canvas te overlopen, dit geeft helderheid in wat je doet met de onderneming en waar de focuspunten liggen. Op basis van deze BMC kunnen we de inhoud van de workshop concreter maken.
De workshop: In de workshop gaan we eigenlijk altijd starten vanuit de doelstellingen die je wenst te behalen met je marketinginspanningen. We formuleren samen jouw ideale klant en brainstormen over de manier waarop deze het liefst benaderd zou worden. Daarna bekijken we uiteraard welke communicatiekanalen voor jou een match zijn. Dit alles plaatsen we op de marketingfunnel. Pas wanneer alles op de funnel geplaatst is, gaan we nadenken over het budget! Hoeveel budget is er? En hoe gaan we dat verdelen…
Last but not least gieten we alles in KPI’s. Data is key, we gaan samen opmaken hoe je nu jouw resultaten op een eenvoudige manier kan opvolgen. Deze workshop kan fysiek of online en is 1 op 1.
Na de workshop: Na de workshop wordt alles in een plan gegoten (2 à 3 A4’tjes max.). Je ontvangt een advies over budget en inplanning van marketingactiviteiten. Deze workshop wordt opnieuw besproken tijdens een opvolgcall.
