PINTEREST ADVERTENTIES
Adverteren op Pinterest is een ruim onderschat principe. Adverteren op Facebook en Instagram ligt al iets meer voor de hand… maar Pinterest? ‘Wie zit nu nog op Pinterest?’ ‘We moeten al op zoveel kanalen aanwezig zijn’,… zijn slechts enkele bezwaren om het niet te doen.
Maar je zou schrikken van de aanwezigheid Belgen en Nederlanders op Pinterest. In tegenstelling tot Facebook & Instagram is Pinterest dan ook een zoekmachine, mensen gaan bewust op zoek naar inspiratie en willen dus echt beïnvloed worden. We overtuigen je op deze pagina verder van het nut!


ZOEKMACHINE PINTEREST
Pinterest wordt heel vaak onder de social media loep genomen. Toch is Pinterest eigenlijk een zoekmachine! Gebruikers (zowel privépersonen als bedrijven) verzamelen inspiratie en beeldmateriaal in borden. Dat beeldmateriaal krijgt een omschrijving en een titel. Wanneer jij een bepaalde foto zoekt op Pinterest, kan je foto’s te zien krijgen van alle gebruikers (dus zowel privépersonen als bedrijven). Een zoekmachine dus! Zo kan jij ervoor kiezen om de advertentie van jouw ‘jurkjeswebshop’ tevoorschijn te laten komen wanneer iemand ‘jurkje’ ingeeft als zoekopdracht.
ENKELE FEITEN & CIJFERS
- Pinterest is een betrokkenheidskanaal. Mensen kunnen jouw pin opslaan in hun eigen borden om deze later terug te kijken.
- 93% van de ‘pinners’ gebruikt Pinterest in de inspirerende fase voor een aankoop.
- Net zoals bij Facebook- & Instagramadvertenties heb je mogelijkheden om jouw doelgroep te verfijnen. Dit op basis van leeftijd, geslacht ,woonplaats, interesses,…
- Aantrekkelijke videoadvertenties trekken met gemak verkeer richting jouw website.
- De kosten voor Pinterestadvertenties liggen doorgaans lager dan op Facebook & Instagram.
- 27% van de Vlamingen gebruikt het platform maandelijks
- Pinterest is het meest populair bij de leeftijden tussen 16 en 54 jaar.

IETS VOOR JOUW ONDERNEMING?
Heb je een webshop? Dan is het antwoord ongetwijfeld ja! Zoek zelf eens op de producten die jij verkoopt op Pinterest. Kan je voldoende terugvinden? Dan start je liever vandaag dan morgen met adverteren. Pinterest wordt nog niet zo ruim toegepast als Facebook en Instagram, dat zorgt ervoor dat Pinterest in veel gevallen goedkoper is om te adverteren. Ben je een aanbieder van diensten? Ook dan is het een kwestie van verkennen of er zoekverkeer is op wat jij aanbiedt.